Blogia
La Balacera

Biblioteca La Bòbila: actividades octubre-diciembre

BIBLIOTECA LA BÒBILA

fons especial de gènere negre i policíac

www.bobila-biblio.tk


ACTIVITATS OCTUBRE - DESEMBRE

ACTIVIDADES OCTUBRE -DICIEMBRE


Hammett, jazz i clubs de lectura
Per al quart trimestre la Bòbila ha preparat un cicle dedicat al pare de la novel·la negra nord-americana, Dashiell Hammett, amb una xerrada sobre la relació entre la política i la literatura en la vida de Hammett, a càrrec de l'autor nord-americà David C. Hall, una exposició bibliogràfica de les obres de Hammett de la Bòbila i un cicle de cinema negre sobre la relació de Hammett amb el cinema.

El jazz també hi serà present, amb la presentació de la segona novel·la de Luis Gutiérrez Maluenda, Música para los muertos, una novel·la ambientada en el món del jazz del Nova York dels anys 30; i amb la xerrada de Manuel López Poy, de la Societat de Blues de Barcelona, sobre la relació del blues amb la novel·la negra. Aquesta xerrada forma part del cicle L'Hospitalet Blues & Boogie 2007 i hi haurà música en directe.

Finalment el club de lectura farà un parell de tertúlies entorn Muerte de una heroína roja, de Qiu Xiaolong i Ley garrote, de Joaquín Guerrero-Casasola, flamant Premio L'H Confidencial 2007. També farem un club de lectura especial dedicat a Eduardo Mendoza. Totes les biblioteques de L'Hospitalet llegiràn un llibre d'aquest autor, i a la Bòbila es farà una tertúlia entorn La verdad sobre el caso Savolta. Finalitzarem l'any amb una trobada dels participants en els clubs amb Eduardo Mendoza en una biblioteca de la ciutat.

http://es.geocities.com/biblioteca_bobila/activitats.html

Hammett, jazz y clubes de lectura
Para el cuarto trimestre la Bòbila ha preparado un ciclo dedicado al padre de la novela negra norteamericana, Dashiell Hammett, con una charla sobre la relación entre la política y la literatura en la vida de Hammett, a cargo del autor norteamericano David C. Hall, una exposición bibliográfica de las obras de Hammett de la Bòbila y un ciclo de cine negro sobre la relación de Hammett con el cine.

El jazz también estará presente, con la presentación de la segunda novela de Luis Gutiérrez Maluenda, Música para los muertos, una novela ambientada en el mundo del jazz del Nueva York de los años 30; y con la charla de Manuel López Poy, de la Societat de Blues de Barcelona, sobre la relación del blues con la novela negra. Esta charla forma parte del ciclo L'Hospitalet Blues & Boogie 2007 y habrá música en directo.

Finalmente el club de lectura hará un par de tertulias sobre Muerte de una heroína roja, de Qiu Xiaolong y Ley garrote, de Joaquín Guerrero-Casasola, flamante Premio L'H Confidencial 2007. También tendremos un club de lectura especial dedicado a Eduardo Mendoza. Todas las bibliotecas de L'Hospitalet leerán un libro de este autor, y en la Bòbila se hará una tertulia sobre La verdad sobre el caso Savolta. Finalizaremos el año con un encuentro de los participantes en los clubes con Eduardo Mendoza en una biblioteca de la ciudad.

L'H CONFIDENCIAL

Els propers L'H Confidencial seran dedicats a la novel·la negra escandinava: els crims que venen del nord (#55); a la col·lecció El Club del Misterio d'Editorial Bruguera (#56) i a Raymond Chandler: Philip Marlowe (#57).

http://es.geocities.com/biblioteca_bobila/lh.html

Los próximos L'H Confidencial estarán dedicados a la novela negra escandinava: los crímenes que vienen del norte (#55); a la colección El Club del Misterio de Editorial Bruguera (#56) y a Raymond Chandler: Philip Marlowe (#57).


PREMIO L'H CONFIDENCIAL 2008

El proper 10 de setembre es tancarà el termini per rebre originals pel Premio L'H Confidencial 2008, premi internacional de novel·la negra convocat per l'Ajuntament de L'Hospitalet i Roca Editorial. El 14 de desembre el jurat decidirà el guanyador i aquest serà donat a conèixer en un acte públic a la Biblioteca la Bòbila el 5 d'abril de 2008, en el qual es presentarà també l'obra guanyadora publicada.

http://es.geocities.com/biblioteca_bobila/premio.html

El próximo 10 de septiembre se cerrará el plazo para recibir originales para el Premio L'H Confidencial 2008, premio internacional de novela negra convocado por el Ayuntamiento de L'Hospitalet y Roca Editorial. El 14 de diciembre el jurado decidirá el ganador y este será dado a conocer en un acto público en la Biblioteca la Bòbila el 5 de abril de 2008, en el qie se presentará también la obra ganadora publicada.

______________________________________

 

Jordi Canal
BIBLIOTECA LA BÒBILA
* Pl. de la Bòbila, 1 -- 08906 L'Hospitalet
( 934 807 438

 

0 comentarios